Danas imamo situaciju da je opće prihvaćena piramida prehrane opako poljuljana. Točno u temelju. I to je ok, tu i tamo treba protrest temelje. Svako toliko postoje novi trendovi u fitnesu pa i prehrane koje ih prate. I tu ima dobrih. Statistika uglavnom da nešto.

Svake godine dođe novo ljeto i barem jedna dijeta koju treba odvaliti prije i bez koje se 21.6. na kalendaru neće okrenuti. A valjda i tu ima svijetlih bliceva, samo neka prestanu blicat 20.6. Sve te informacije govore nam što i kako bi mi trebali jesti. Uz to sudaramo se i sa prehrambenom industrijom koja ima rješenja za sve i točno zna što nam nedostaje i taman nam to lijepo priredi i zapakira. Ovdje treba imati na pameti onu ‘Money makes the world go around’. I tako bi mi trebali znati kako se hraniti.

Ono što svaka osoba za sebe zna jesu trenutno opće stanje organizma i jesmo li sa njime zadovoljni. Imamo li dovoljno energije za dane koji nam se nižu? I za obaveze i zadovoljstva. Znamo i kako odabir pojedinih namirnica utječe na naše zdravlje. Eventualne alergije i teško podnošenje nekih namirnica ili samo, onako, ‘malo nam nešto smeta’. Jesmo li pred nekom promjenom u životnim uvjetima. Novi posao pa time novi dnevni ritam, trudnoća, dijete, sportski događaj pa time intenzivnije pripreme, rješavanje nekih zdravstvenih problema. To su sve parametri koje bi naša prehrana trebala pratiti. Uz to dodamo naše želje za nekim promjenama i naše naučene prehrambene navike i jasno je kao dan kako ne postoji jedan kalup za dvije osobe i kad pronađemo neki model za sebe, on nije konačan.

Moramo pronaći naš otisak prsta u hrani. I to je na odgovornosti svakog pojedinca za sebe. I ne, nije jednostavno. Treba isprobavati, za početak pokušati one zdravorazumske promjene. Dati promjenama vremena. Malo istraživati. Pogriješiti. Ispraviti. Pod uvjetom da se ne otrujete, metoda pokušaja i pogrešaka je odlična. Kad nađete ono pravo, primijeniti i ponovno u krug. Zgodno je i dobro došlo razmjenjivati iskustva i poslužit se tuđima (pogreškama).

Za život, potrebna je kvalitetna prehrana koja će ga pratiti, a ne opterećivati posljedicama. Kada pronađemo takav model prehrane, možemo reći kako je to to. Kada ga kontinuirano primjenjujemo možemo reći da imamo usvojen naš model prehrane. Za bilo kakav specifičan cilj koji iskrsne u našem životu, bilo željama bilo uvjetima, naš model prehrane je osnova kojeg ćemo, ovisno o željenom cilju, promijeniti u nekom manjem postotku i naš organizam će reagirati u željenom smjeru. Većina naše prehrane mora ostati netaknuta promjenom. Ukoliko moramo mijenjati većinu prehrane, ili ona nije bila stvarno naša (nešto smo promašili u traženju), ili je naš cilj možda nerealan.

Hrabro u potragu 😉

Leave a Reply